Ekonomi

Medya ve reklam yatırımları 2023’te yüzde 120 arttı

Reklamverenler Derneğinden (RVD) yapılan açıklamada, Reklamcılar Derneği (RD), İnteraktif Reklamcılık Derneği (IAB), Açıkhava Reklamcıları Vakfı (ARVAK), Ulusal Radyo Yayıncıları Derneği (URYAD), Mobil Mecralar Araştırma Pazarlama ve Reklamcılık Derneği (MMA TR) ile RVD adına Deloitte tarafından hazırlanan “Türkiye 2023 yılı Tahmini Medya ve Reklam Yatırımları Raporu”nun sonuçları paylaşıldı.

Rapora göre, 2023’te tahmini medya ve reklam yatırımları önceki yıla göre yüzde 120 artarak 140 milyar 690 milyon lira olurken, medya yatırımları 119 milyar 110 milyon lira; yapım, baskı ve reklamveren hizmet bedeli gibi reklam yatırımları ise 21 milyar 580 milyon liraya ulaştı.

Geçen yıl yüzde 136,9 büyüyerek 86 milyar 500 milyon liralık hacme ulaşan dijital yatırımlar, toplamdan yüzde 72,6 pay aldı. Dijital yatırımlar içinde mobil cihazlardaki gösterimler; oyun konsollarında ve akıllı televizyonlarda internet bağlantısıyla yayınlanabilen video içerikler; sesli reklam, müzik ve podcast gibi çalışmalar öne çıktı.

TV reklam yatırımları 24,9 milyar lira oldu

Sosyal medyada tıklanma ve gösterim bazlı uygulamalara 39 milyar 524 milyon liralık, markaların kendi mesajlarını izleyicinin okuma/izleme akışını bölmeden paylaşılan native içeriklere ise 3 milyar 269 milyon liralık bütçe ayrıldı.

Televizyon reklamlarına ödenen tutar 2023’te bir önceki yıla göre yüzde 94,5 artarak 24,9 milyar liraya ulaştı. Televizyonda reklam süreleri yüzde 5,2, reklamveren sayısı ise yüzde 7,1 azaldı.

Yüzde 138,6 büyüyen açıkhava medya ve reklam yatırımları 5 milyar 8 milyon liraya ulaştı. Radyo reklamları ise yüzde 101,9 artışla 1 milyar 623 milyon lira oldu.

Gazeteyi en çok finans sektörü tercih etti

Toplam 792 milyon liralık medya yatırımı gerçekleştirilen basın mecrası 2023’te yüzde 42,5 büyüdü. Gazeteye yatırım yapan reklamveren sayısında yüzde 16,5, reklam süresinde ise yüzde 5,6 düşüş gözlenirken, gazete reklamlarını en fazla finans, perakendecilik ve inşaat ev dekorasyon sektörü kullandı.

Sinema reklamları yüzde 65,6 büyüyerek 183 milyar 320 milyon lira olurken, bu alandaki reklamveren sayısı yüzde 28,3 arttı.

Türkiye dünya ortalamasının üzerinde büyüyor

Rapora göre, geçen yıl yüzde 5,2’lik artışla dünya genelinde 874 milyar dolara ulaşan toplam medya yatırımlarının 2024’te 916 milyar dolara yükselmesi bekleniyor.

Küresel medya yatırımlarının içinde en çok arttığı ülkeler arasında Türkiye, Hindistan, Meksika ve Endonezya bulunuyor.

karaburun-ajans.com.tr

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu
istanbul escort
istanbul escort
istanbul escort
Hürriyet Escort
Gökçeali Escort
Dumlupınar Escort
Maslak Escort
İnönü Escort
Aşık Veysel Escort
Oruçreis Escort
İcadiye Escort
Terkos Escort
Aydınevler Escort
Büyük Kılıçlı Escort
Derviş Ali Escort
Tozkoparan Escort
Gümüşsuyu Escort
Hürriyet Escort
Yeni Escort
Cankurtaran Escort
Rasimpaşa Escort
Emirgan Escort
Emirli Escort
Mustafa Kemalpaşa Escort
Akçaburgaz Escort
Sultanbeyli Escort
Kemankeş Karamustafapaşa Escort
Kocataş Escort
Kireçburnu Escort
Beşiktaş Escort
Ortaköy Escort
Beştelsiz Escort
Görele Escort
Esenkent Escort
Bağlarçeşme Escort
İmrahor Escort
Avcılar Escort
Çamlıbahçe Escort
Paşabahçe Escort
Çanta Escort
Tepeüstü Escort
Hekimbaşı Escort
Piripaşa Escort
Tahtakale Escort
Küçük Çamlıca Escort
Çilingir Escort
Elmalı Escort